Thursday, July 22, 2010

kawan

ape maksud kawan kepada anda, seseorang yg sama kampung dengan anda, kawan sekampus, kawan semamak, ataupon kawan satu pengajian dengan anda. sekarang nie nak cari kawan senang jer, xpayah keluar rumah pon dah boleh dapat, duduk depan komputer, tak-tuk-tok dah dapat kawan, dari facebooklah, myspacelah bloglah, mane2 laman sosial anda boleh cari, daftar jer, dah dapat beribu-ribu2.kenal ke x itu belakang citer, name pon laman sosial, so bolehlah cari kenalan.

teringat zaman kanak-kanak, nak buat kawan senang jer, p taman permainan, entah sape datang dekat bawak bola then ajak main, dah jadi kawan. apabila tiada persaingan, ego, warna kulit, status keluarga dan agama. namun apabila zaman hitam putih berlalu, muncul zaman colour. zaman di mana kita tahu rupa dan perangai seseorang, yelah depan baik, belakang?syaitan pon takut..

namun pencarian harus di teruskan, dalam mencari sahabat, macam-macam boleh jadi. mungkin dari sahabat, akan jadi kekasih, dan melangkah ke alam perkahwinan. kalau jodoh tak kemane, kadang-kadang jodoh kita dah ada depan mata, namun kita sendiri terlalu ego untuk mengiyakannya, ataupun selama ini kita mencari seseorang yg sempurna, sampai lupa cermin diri sendiri, adakan diri ini berhak mendapat emas, walaupon sebenarnya diri berstatus gangsa.



8 comments:

hans said...

wah....
entry sangat 'wook' skrg
ekekeke

bagus2
suka entry nih
yups...susah nak cari kawan emas..perak ada jugalah..gangsa banyak

P/S : Sebab Pinggang Gua Tergeliat Jadi Hari Nih Gua Jawab Soalan Jer Lah

BalqisShafiqa said...

salam ziarah.
saya kat sekolah x berkawan.
tapi dalam blog belajar laa berkawan.
kiranya kisah 'kawan' juga kan?
hehehe.
jom berkawan.

rahimie said...

Dengar dan perhati tak sama merasa dan menikmati,
buruk baik dia kawan,sama x serupa dia tetap kawan,
Biarkan kita memaafkan kengkawan kita,
andaikata kawan tidak senang kehadiran kita,
berundurlah dari dia dan mendoakan kejayaan dia..

kerana tiada beza akhirat kita tetap sama tarikh dan waktunye..

rahimie™

p/s: agak menjiwai lak aku dgn en3 terbaru ko ni..thts y aku pn jiwa sikit..

izzad b* said...

hans:wook katanya~
balqis:jom aja~ :)
rahimi:ayat ko semakin berbungge!ahaha

hans said...

ayat Rahimie sangat jiwang weih
hahaha

P/S : Review Filem : The Sorcerer's Apprentice Cool Giler Beb! Terbaik!

Fakhrur Razi berkata said...

alamak betul sgt larh..
trign btol zaman padang permainan tuh jdik rumah kedua ;D
bler nmpk wajah ahli baru di situ
mula larh sume berkenal2an xsmpai bbper minit dh bole jdik cm kawan bse jer ;D

Aidi-Safuan said...

haha.. dah besar nih, susah la nak carik member. semua cam ada kepentingan sendiri jer.

hamzah ian said...

oyeah.. rage..