Tuesday, October 4, 2011

aku dia dan kedai kopi




aku dah bosan dengan kerajaan sekarang!
banyak sangat masalah!!
tak macam dulu!!
semua senang!!
tengok kiri dan kanan ko!!
belambak pendatang asing!!
macam mana negara tak tunggah-tebalik??

kata2 seorang pak cik di kedai kopi, sambil menghirup kopinya, begitu bergaya menghembuskan asap rokok.rockstar. begitu lantang bersuara, hebat, gaya menteri yang sedang membentangkan usul2 di parlimen.

namun pandanganku beralih arah. beralih ke sekumpulan pekerja kilang yg berjalan kepenatan.ditangan mereka membawa bekalan, air botol besar, mangkuk tingkat, teringat zaman kanak2, bawa bekal ke sekolah.gigih berkerja sehari-hari demi mencari sesuap nasi di bumi orang.

tengok tue!!
mana orang Malaysia xde keje!!

tak habis lagi pak cik ni...

pandangan ku beralih ke meja sebelah, sekumpulan pelajar berkumpul, 'hang out' kat orang. pandanganku tertumpu kepada seorng budak, berambut mohack, berbaju hitam ala black metal, berantai ala 50cent.dengan bangga berkata tak takut dgn undang2 sekolah,

undang2 untuk kita langar beb!!
x rock la wei!!!"

di ikuti ketawa tak ingat dunia..

mamak!!
masuk buku!!



15 comments:

Mya said...

erk. pandangan jenis apa tu? kurang filtration kot. hee.

farahnabila said...

hanya pandai cakap . mungkin perlu noktah disini?

zikeryhassan said...

yang golongan tua sibuk bercakap macam tak pergi sekolah.

golongan remaja tu baru nak kenal dunia. belum tahu langit tinggi atau rendah.

ORLANDO AHMAD said...

gua anti politik lampin pakai buang

mr.syazwan said...

ada ke rakyat malaysia nak jd bibik?

ada ke rakyat malaysia nak keje kontrak tgh2 panas?

semua nak jaga kulit semua nak duduk dlm air cond kan?

termasuk diri ku...

huhu

jgn slhkan kerajaan

huhu

=_=

ILA HonEyBuNNy said...

xtau nak komen apa....

hehe...apa pun tak boleh...hehe...

zOeY zAu YaH said...

mmg pekerja asing agak merimaskan.takut,tak selesa semua ada.tp ada sesuatu kita ptt belajar dari depa.depa sgt rajin bekerja.bangla kt tempat keja saya kerja 12 jam tiap2 hari tanpa cuti langsung! betapa rajinnya depa.x merungut letih ka apa ka.

Hans said...

pakcik mana plak nih oit? ko bako je pakcik tu..cakap senang la...buatnya tak pun..hahaha

Juno said...

kau sinis. aku suka.

perenggan pertama banyak tanda seru.

Fyqa said...

dok mngata je lebeh. err

rozeeta rashid said...

pakcik tu cakap banyak. sekurang2nya pendatang tu tau cari rezeki. pakcik tu kerja mengata je. haha.

C said...

action speaks louder than words .

~SaL IjOu~ said...

aduyahai..hanya mampu geleng pale~ (--")

Miz Novexx said...

x paham.... :(

ishiko said...

sape yg mintak masuk buku ni..
kau ke dyeorg? pfftt ~