Monday, June 27, 2011

tegar dan malam

terdetik menonton berita,
di mulakan dengan kata-kata
kita perlu bersatu,
kita perlu eratkan pegangan dan hati,
demi nusa dan bangsa.

ada jua cerita ranjang
kehulu kehilir mendagang video,
menyalahkan pelakunya,
pemimpin jijik dah hitam,
namun diri sendiri lupa,
diri sendiri bagaimana,
bersumpah bagai demi bangsa,
bangsa yang mana,
itu persoalannya.

aku?
tak pandai berpolitik,
tak tau mana yang benar,
tapi sudah cukup umur untuk mengundi,
di harap dapat memberi sumbangan,
kepada mereka yang layak,
agar tiada lagi berita rakyat bertopengkan individu,
hanya rakyat demi rakyat.

20 comments:

C's stuff said...

semua ini benar belaka .

izzad b* said...

tiada yg benar selain kebenaran..

muhamad hanif said...

ok, aku rasa ni sajak eh ?

mr.syazwan said...

gua pun da cukup umur untuk mengundi nnt kita undi sama2 k

hati tetap pd dacing lg

hehehe

zikeryhassan said...

politik sekarang tiada yang murni lagi. hanya bersandiwara.

ENCIK TIKUS said...

aku ? tahun depan baru layak mengundi

Zuraidah said...

Semua ni, mainan politik. =.=

Hans said...

itu la weih
politik kerana kuasa dan wang
akhirnya rakyat marhaen teraniaya

Kisah Joyah Dan Bedah

d_LA said...

bukan senang nak jd pemimpin yg adil dan baik ni tp bila dah slh guna kuasa, main rasuah tu yg aku benci..nak percaya pun ssh camni

aqmalazmi said...

ini lagu..
*aku main tibai je
niahahhaha

Miz Novexx said...

rasa nak kekal umur 20 je selama lamanya b0leh tak??? bhahahah, tak nak mengundi ler

Scya Lollita said...

aku penat melayan dunia .


btw , follow

izfanora said...

malasnyer nak pergi mengundi..

khairul akmal azman said...

balik2 rakyat menderita
politik oh politik

Abang Stalker said...

aku x nk mengundi r.lantak p sana.sume gle kuasa bt pe.rakyat terabai.omong2 kosong je tabur time manifesto.

Hans said...

ko pergi ke 9 julai nih?

Review Filem Transformers: Dark Of The Moon 3D

belog amiyo said...

kita wajib mengundi la Abang Stalker.
terbaik pusisi ni bro. puitis. hehe.
majulah Islam untuk negara. :)

IzariahzainaL said...

indeed!:)
hargai apa yang kita kecapi sekarang keamanan,kesejahteraan..

Bella Bell said...

politik? entah.. tak ambil tahu :)



^^

Pyka Rahmat said...

semoga bijak memilih yang maha berhak.